perjantai 24. toukokuuta 2013

Sisustusmatka muistelot

Hei vaan! Kolmas sadepäivä putkeen, joten on aika kertoa Friends Forever- sisustusmatkan kuulumiset. Ensin piti etsiä läppäri, kun se aina kummasti katoaa jonnekin. Pojilla on omat koneet, mutta mulla on ainoa mokkula ja tiettyinä päivinä meillä on wi-fi suljettu, koska pojat on heti pelaamassa, kun silmä välttää.

Tarkoitukseni oli jo aiemmin raportoida matkasta, mutta yksi päivä meni puhelimessa, koska aion järkätä meillä parin viikon päästä Kotitoripäivän ja soittelin myyjien perään. Ja verovorastoon ja vähän muuallekin. Tilasin nimittäin keittiöön biojäteastian ja verkkomaksu meni kahteen kertaan. Koerron siitä sitten, kun haen astian postista. Eilen innostuin siivoamaan vaatehuoneen, vaikka menin vain jotain pikkujuttua sieltä hakemaan. Mun touhuilla on tapana lähteä rönsyilemään :) Illalla käväisin vielä ihanan Country Whiten kantis-illassa, mutta siitäkin myöhemmin.

No niin, asiaan. Pieni varoitus - tästä tulee pitkä juttu. Minun ja rakkaan ystäväni Tiian matka alkoi Hesasta junalla Turkuun, josta uusi, upea Viking Grace vei meidät Tukholmaan. Koko laiva ja hytit hohtivat uutuuttaan ja tuntuivat ihan luxukselta. Käytävillä vaelsivat myös leppäkertut :)

Aikainen herätys ja matka alkoi Vainion liikenteen bussilla kohti eteläistä Ruotsia. Mainitsen bussiyhtiön siksi, koska kuskimme AP oli aivan loistava ammattilainen, palvelualtis ja lehmänhermoinen suuren naisjoukon kanssa :) Mulle oli varattu takapenkki, jotta sain oikaistua jalat ja ihan mukavasti meni, kun oli oma tyyny mukana. Sain jopa nukuttua. Neljän tunnin ajon jälkeen pidettiin lounaspaussi Mälaren-järven rannan taukopaikassa. Sieltä jäi kuvaan vain nämä makeat herkut.

Matka jatkui elokuvan merkeissä, joka jäi katsomatta, koska jatkoin uniani. Helsingborista siirryttiin  lautalla Tanskan puolelle.

Tanskassa oli jo kesä pitkällä. Tietämme reunustivat lehtevät metsät ja vihreät pellot, kauniit olkikattoiset talot ja silmiä hivelevät maisemat. Rypsipellot lainehtivat keltaisina ja puut kukkivat upeasti. Aurinko helli meitä, kun ajelimme kohti ensimmäistä keidastamme Honning og Floraa.

Todella fantastinen paikka, jonka monissa huoneissa ja isossa puutarhassa oli upeita asetelmia sekä uusia että vanhoja sisustusesineitä, huonekaluja ja kukkia. Ulkona käyskenteli komea riikinkukko.

Täällä oli myös upea kylpyhuone ja lähes kokonaan Mailegille omistettu huone. Vinkkinä kerrottakoon, että Mailegit oli paaljon halvempia kuin Suomessa. Sitten siirrytäänkin ulos.

Tanskassa oli jo mansikka-aika (liekö kasvihuoneissa) ja makeita olivat. Mailegin lippu lähti ystäväni mukaan. Itselläni on jo aiemmin hankittu vastaava Suomen lippu.

Kivasti lähti kaikille ostoksia mukaan kohti seuraavaa puotia, joka  oli Kronen. Putiikin pitäjällä Birthellä on myö blogi, käykää kurkkaamassa. Hän on jo päivittänyt meidän visiittimme:)

Aivan upea kukkiva puutarha, josta yläkuvan vaunu olisi niin halunnut tulla meidän pihalle. Mutta sai nyt jäädä, kun minulla on jo yksi. Siirrytään sitten sisälle. Täällä meidät otettiin vastaan pienillä suolaisilla ja makeilla herkuilla ja raikkaalla juomalla, kuten kaikissa muissakin paikoissa, joissa kävimme. Vieraanvaraisuus ja hyvä palvelu on kyllä hallussa niin Tanskassa kuin Ruotsissa. Se on suorastaan ylenpalttista.

Voiko upeampaa sijaintia olla sisustusliikkeellä?
Kronenin puutarhassa oli aika paljon etanoita ja siellä puskassahan se etanaellikin oli puuhastelemassa uusia jälkeläisiä :)

Taas löytyi ihania kotiinviemisiä, mutta alkoi jo pitkä päivä väsyttää ja nälkäkin kurnia masussa. Oli aika jatkaa hotelliin, jossa meitä odotti illallinen. Skjalm Hvide Hotel oli kyllä oikein idyllinen ja huoneet kauniita, mutta tulipa otettua kuva vain vastapäisestä olkikattoisesta talosta.

Illallinen oli herkullinen, mutta aamiainen se vasta hyvä oli. Ystäväni sanoin: ei tarvitse ole paljon kaikkea kunhan on laadukasta. Ja täällä tosiaan oli lämpimät, vastaleivotut kokojyväleivät ja todella hyvä kahvi (vaikka se automaatista otettiinkin). Tällä jaksoi pitkään, kun päivän ohjelmana oli Ledreborgin lifestylemessut.

Sori, mutta nyt on pakko lopettaa ja jatkaa loput myöhemmin. Pitää porhaltaa Erkkolalla poikien koululle. Yritän palata mahdollisimman pian.

1. Siis ihan mahtavia sisustuskuvia tuolta matkaltanne. Hyviä vinkkejä, jos sattuu kulkemaan siellä päin:) Ihanaa viikonloppua<3

1. Ja lisää kuvia tulee pikapuoliin, kun reissuraportti saa jatkoa:) Hyvää viikonloppua sinullekin!

2. IIK.....miten ihana reissu ja mitä paikkoja!
    Oli kiva tavata Country Whiten kantisillassa. Tein jo oman postaukseni siitä eli kurkkaa Marjon matkassa http://styleheaven-marjorie.blogspot.fi/ :)

1. Kävin kylässä blogissasi ja tulen varmaan toistekin:) Kunhan kerkiän, kun olisi niin paljon kerrottavaa omassa blogissa, ettei kaikkea ehdi.

Kiva jos jätät kommentin. Luen kaikki mielelläni, mutta vastaus saattaa viipyä :)