lauantai 14. helmikuuta 2015

Ihan siinä nurkan takana

Minulla oli toissapäivänä ilo piipahtaa niin viehättävässä pikku-putiikissa, että olisin halunnut kertoa siitä heti tuoreeltaan, mutten harmi kyllä ehtinyt. Tai eihän siinä nyt mitään harmillista ollut, että sain ystäväni Pohjois-Karjalasta vierailulle :)

Olin saanut vihiä  Espoon perukoille (minun näkövinkkelistäni) avatusta puodista Hanniksen blogin from Hannis to You blogisuosikeista, jossa huomioni kiinnittyi kauniiseen kuvaan. Koska olin muutenkin lähdössä taxilla neuoropsykologiseen kuntoutukseen, niin keksin, että voisin jatkaa sen jälkeen Töölöstä Espooon suuntaan. Minulle ei ole ihan itsestäänselvää hoksata noita mahdollisuuksiani matkustaa taxilla johonkin kauemmas, mutta kun en jaksa itse ajaa pitkiä matkoja ja varsinkaan pimeällä, niin tulee enemmän mietittyä vaihtoehtoja. Ja kulkuoikeuteni taxilla käsittää siis pääkaupunkiseudun.


Määränpää oli sen verran erikoisessa osoitteessa, että taxikuskikin kysyi minulta, että tästäkö käännytään. Enhän minä olisi tiennyt, mutta muistin sentään osoitteen ja niin löytyi 


Pikkuruiseen puotiin käydään sisään Päivin kotitalon nurkan takaa ja minua oli ensimmäisenä vastassa suloinen nappisilmä Bea.


Minä kun olen jo pitkään haaveillut omasta koirasta, mutta mietin tarkkaan sopivaa rotua ja mahdollista pärjäämistäni koiran kanssa, niin jutustelimme aluksi pitkän tovin shih tzu -rodusta. Onneksi olin varmuuden vuoksi tilannut paluukyydin myöhemmäksi, kun muitakin jutun aiheita olisi riittänyt vaikka kuinka pitkään. Sikäli hyvä, että puoti on pikkuinen, muuten en olisi varmaan ehtinyt tutustua siihen ollenkaan :)



Minun kännykkäkuvani eivät nyt tee oikeutta puodille, joten käykää kurkkaamassa kauniimmat kuvat Päivin blogista monday TO sunday HOME. Sieltä saa muutenkin paremman kuvan tuotteista, joita on pieni, mutta tarkkaan harkittu valikoima.








Päivi on itse suunnitellut kauniit valkoiset keramiikkatuotteet. Hänen kotinsa pääväritys on myös valkoinen, minkä sain huomata kurkistaessani puodin oviaukosta olohuoneen suuntaan. Sattumalta valitsin eilen kaupan lehtihyllystä tarjoushintaisen Avotakka-lehden ja siellähän oli esittelyssä putiikittaren perheen koko kaunis koti :)

Olen muuten luopunut lähes kaikista lehtitilauksistani ja silloin tällöin ostan irtonumeroita, kunhan olen ensin päällisin puolin selannut sen kaupassa varmistaakseni, etten osta sikaa säkissä. Lehtikauppiaat kyllä tyrkyttävät aviisejaan ahkerasti, mutta olen pysynyt tiukkana.



Näistä puuastioista ja noista tikkaista en muistanut kysyä tarkemmin, mutta ne näyttävät ihan käsin veistetyiltä. Vaaleasävyisenä nuo tikkaat näyttävät virkistävän raikkailta verrattuna pitkään näkyneisiin heinäseipäistä tehtyihin vastaaviin. Vaikka tykkään kyllä niidenkin harmaista sävyistä :)

Putiikin somisteena on käytetty puunoksia ja sulkia suloisissa asetelmissa.

 

Valikoimiin kuuluu myös pellavaiset vuodevaatteet maanläheisissä väreissä, mutta en huomannut ottaaa niistä(kään) tämän parempaa kuvaa. Tuolta korista pöydän alla pilkistää myös vähän :)


Onnekseni olen nykyisin rohkeampi astumaan sisään uusista ovista, niin siten saa tilaisuuden tutustua uusiin, mielenkiintoisiin ihmisiin niiden paikkojen lisäksi.

Ihanaa Ystävänpäivää!


1 kommentti:

Kiva jos jätät kommentin. Luen kaikki mielelläni, mutta vastaus saattaa viipyä :)